מה הם שבעת דפוסי ההתנהגות של המנהלים הכי טובים?
ניתוח מקיף שערכה מחלקת משאבי אנוש של ענקית הרשתות החברתיות, שהקיף יותר מ-10,000 עובדים בחברה, מצא את המתכון לניהול שמבטיח עובדים מרוצים ומעורבים
עבודות לחרדים | 31 ינו 2016 12:18

 

לורי גולר, מנהלת משאבי האנוש העולמית של פייסבוק , סיפרה כי מחקר פנימי שערכה ענקית הרשתות החברתיות מצא שבעה דפוסי התנהגות ותכונות אופי שמאפיינים את המנהלים הטובים ביותר בחברה.

"הדבר החשוב ביותר מבחינתנו הוא לבחור רק מנהלים שרוצים להיות מנהלים", אמרה גולר בראיון לאתר החדשות "ביזנס אינסיידר". בראיון סיפרה גולר כי מחלקת משאבי האנוש של פייסבוק ערכה לפני מספר שנים ניתוח מקיף שכלל כ-10,000 עובדים של החברה, שמטרתו היתה לזהות את צוותי העובדים בעלי רמות שביעות הרצון והמעורבות הגבוהות ביותר.

לאחר איתור הצוותים הללו, התבקשו העובדים בצוותים לומר אלו תכונות של מנהליהם הן שהפכו אותם לכה מרוצים מחוויית העבודה. שבעה דפוסי התנהגות ותכונות אופי בלטו מעל לכל השאר.

1. אכפתיות כלפי אנשי הצוות

נקודה זו קשורה לצורך לאתר מנהלים שבאמת רוצים לעסוק בניהול, ולא כאלה שמרגישים שהם צריכים להיות מנהלים כדי להתקדם בקריירה שלהם. "זה נשמע פשוט, אבל זה קשה יותר מכפי שזה נשמע", אמרה גולר לאינסיידר. לדבריה, עובדים שמשתוקקים להוביל צוות מסוגלים ליצור קשרים אישיים עם חברי הצוות שלהם ובאמת רוצים בהצלחתם.

2. לספק לעובדים הזדמנויות לצמיחה

מחלקת משאבי אנוש של פייסבוק מצאה כי העובדים שדיווחו על רמת שביעות הרצון הגבוהה ביותר ממנהליהם היו אלו שזכו לרצף הזדמנויות מתמיד ללמוד דברים חדשים ולפתח את כישוריהם.

3. להגדיר בבירור ציפיות ויעדים

עובדים בפייסבוק עוברים מדי שנה שתי סקירות תקופתיות של ביצועיהם, והמשוב שהם מקבלים, בין אם הוא חיובי או שלילי, לעולם לא אמור להפתיע אותם. כל העובדים זקוקים לדעת כל הזמן מה מצפים מהם, הן כפרטים והן כחברי צוות – ואם לא, סימן שהמנהל שלהם נכשל בתפקידו.

4. להקפיד על שקיפות ולתת משובים תכופים

לדברי גולר, המנהלים הטובים ביותר מעדכנים את צוותיהם לגבי משובים שקיבלו מחברים בצוות עצמו, אך גם מכאלו שהתקבלו מהממונים עליהם. כך הם מצליחים ליצור אווירה שבה עובדים אינם חוששים להביע את דעתם כאשר הם חושבים שיש דרך טובה יותר לעשות את הדברים. כאשר צוות מגיע לרמה כזו של אמון ושקיפות, חבריו יכולים להסתגל במהירות לשינויים ולהגביר את תפוקתם ויעילותם.

5. לדעת לספק משאבים מועילים

המנהלים הטובים ביותר אינם מתעקשים לרדת לפרטי פרטים, אבל הם מודעים להתקדמות של כל אחד מעובדיהם ולכן יכולים לשחרר חסמים שעלולים לפגוע בהתקדמות הפרויקט, ולספק תובנות או סיוע להשלמתו.

6. ניהול מבוסס ביצועים

בבואו לחלק אחריות לעובדים, מנהל טוב לוקח בחשבון את מידת הצלחתו של כל עובד בתפקידו. כדי שלעובדים תהיה מוטיבציה, הם צריכים לדעת שהמנהל שלהם יכניס שינויים בתחומי האחריות שלהם על פי רמת הביצועים שלהם.

7. שבחים על עבודה יוצאת מן הכלל

לבסוף, העובדים שהיו הכי מחויבים לעבודתם דיווחו כי בסביבת העבודה שלהם, תוצאות יוצאות מן הכלל תמיד זוכות לשבחים.

מאמרים שאולי יעניינו אותך

0 תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[fbcomments]