אנשים לא עוזבים מקומות עבודה, הם עוזבים מנהלים
סקר חדש של גאלופ בדק מה עובדים מצפים מהבוסים שלהם. בין הממצאים: מחצית מהעובדים עזבו מקום עבודה כדי 'לברוח מהמנהל' ורובם רוצים שהמנהלים יתעניינו גם בחייהם הפרטיים
עבודות לחרדים | 24 ינו 2016 21:58

אנשים לא עוזבים מקומות עבודה, הם עוזבים מנהלים.

 

דו"ח חדש שפרסמה חברת המחקר גאלופ אישר מחדש את האמרה הזו. הדו"ח התבסס על סקר שנערך בקרב 7,200 אנשים, ממנו עולה כי מחציתם עזבו עבודה כדי "לברוח מהמנהל".

 

אם כך, מה חשוב לעובדים לקבל מהמנהל שלהם? במילה אחת: תקשורת.

 

בגאלופ מצאו כי עובדים שהמנהלים שלהם קיימו פגישות עדכון קבועות היו בעלי סבירות גבוהה פי 3 לחוש מעורבים יותר, ועל כן היו נלהבים יותר לגבי העבודה. העובדים טענו כי הם רוצים להיות בקשר עם הבוס על בסיס יומי, ולא רק לקבל יעדי מכירות או תאריכים למצגות. מעבר לכך, הם היו רוצים שהמנהלים יביעו עניין גם בחייהם האישיים.

 

יותר ממחצית העובדים שהשתתפו בסקר (54%), העניקו להצהרה "אני מרגיש שאני יכול לפנות למנהל שלי עם כל שאלה שהיא", את הניקוד הגבוה ביותר, ואותם נשאלים אלו שהרגישו מעורבים בנעשה בעבודה באופן פעיל. לעומת זאת, קרוב ל-25% מהנשאלים טענו שאינם מרגישים בנוח לשוחח עם הבוס על עניינים אישיים.

 

לדבריו של ג'ים הרטר, האחראי בגאלופ על מחקרי רווחה במקומות העבודה, עובדים שחשים שהם יכולים לתקשר בפתיחות, נוטים לסמוך על הבוס יותר. כמו כן, הוא מוסיף כי לעובדים האלה יש "אלמנט של וודאות במערכת היחסים עם הממונה שהוא משמעותי".

 

תחום נוסף שבו יש מקום לשיפור הוא קביעת סדרי עדיפויות ויעדים. מהסקר עולה שעובדים לרוב מרגישים שלא מספקים להם הנחיות מספקות להבנה המצופה מהם. 12% מהנשאלים בלבד טענו כי המנהל עוזר לקבוע סדרי עדיפויות בעבודה. העובדים האלה גם התגלו כמרוצים יותר בעבודה מאשר הנשאלים שדירגו את קביעת סדרי העדיפויות בתחתית התיאור של הבוס.

 

 

"תיאום ציפיות הוא ככל הנראה הצורך הבסיסי ביותר של העובדים, והוא חיוני לביצועים", נכתב בסקר.

 

העובדים מעוניינים גם לשאת אחריות. "מבחינת העובדים המעורבים, לקיחת אחריות פירושה שכל העובדים נמדדים על פי אותם סטנדרטים, והעצלנים ייחשפו. כך שלקיחת אחריות פירושה שיש שוויון".

 

עם זאת, בגאלופ מצאו גם לא מעט בעיות בדרג ההנהלה. מהסקר עולה שרק שלושה מתוך כל עשרה בוסים הם בעלי כישרון טבעי או נלמד לניהול אנשים. לפי מחברי הסקר, מנהלים מסוג זה טובים בתמרוץ העובדים, בביטוי הרצונות שלהם כדי להתגבר על מכשולים, ביצירת תרבות של לקיחת אחריות, בבניית אמון ובקבלת החלטות מושכלות ואובייקטיביות לטובת הצוות והחברה. למרבה הצער, רק 10% מהמנהלים מפגינים את חמשת הכישורים הללו, ו-20% אחרים מחזיקים בחלק מהם ויכולים ללמוד את השאר.

 

מאמרים שאולי יעניינו אותך

0 תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[fbcomments]