שונאים את העבודה? אין צורך להתפטר. כך תהיו מאושרים
מעט מאוד אנשים מעידים על עצמם שהם מאושרים בעבודה אך יש דרכים לשנות זאת. תגמלו את עצמכם בפרסים קטנים, אל תשוו את עצמכם לאחרים והתרחקו מאנשים שליליים, כך תמצאו אושר במשרד
עבודות לחרדים | 29 יונ 2015 10:54

 

בואו נודה בזה, אושר ועבודה לרוב לא הולכים יחד יד ביד. סקר של חברת גאלופ מ-2013, שהתבסס על נתונים שנאספו מיותר מ-180 מיליון אנשים, מצא ש-13% מגדירים עצמם "מעורבים ושמחים בעבודה". עם זאת, העובדים שאכן מגדירים עצמם כמאושרים הם הרבה יותר מונעים, מתומרצים פי 6 והפרודוקטיביות שלהם כפולה מאשר עמיתיהם הלא מאושרים.

 

החדשות הטובות הן שרק 50% מהאושר שלנו מושפע מגנטיקה, והשאר תלוי בכל אחד ואחד מאיתנו.
בכל הקשור לאושר, כל אחד חייב ללמוד מה עובד עבורו. ברגע שמגלים את זה, כל השאר מסתדר מעצמו. מציאת האושר לא רק משפרת את הביצועים בעבודה, אלא היא גם טובה לבריאות.
בחברת TalentSmart בחנו את האינטליגנציה הרגשית של יותר ממיליון אנשים כדי לגלות מה משמח אנשים עם אינטליגנציה רגשית גבוהה, בשלב הבא הם מצאו את הדרכים שמסייעות לאותם אנשים למצוא אושר בעבודה. במגזין פורבס פרסמו כמה מהשיטות המוכחות:
1. זכרו שאתם אחראים על האושר שלכם

 

אם אתם תקועים בעבודה בלי עתיד עומדות בפניכם שתי אפשרויות: למצוא עבודה אחרת או להוציא את המירב מהעבודה הנוכחית. בכל מקרה, האושר שלכם תלוי אך ורק בכם תזכירו זאת לעצמכם בכל פעם שאתם מרגישים תקועים.
2. אל תתקעו על דברים שלא בשליטתכם

 

זה תמיד טוב לדעת דברים כמו ההשפעה של הבעיות הכלכליות של יוון על השוק המקומי או שהחברה שלכם עשויה להתמזג עם מתחרה גדולה יותר, אך יש הבדל בין להבין שמדובר בכוחות גדולים מכם לבין לדאוג לגביהם. אנשים מאושרים הם אנשים מיודעים, אך הם לא נלחצים מדברים שאינם במסגרת הגדרות התפקיד שלהם.
3. אל תשוו את עצמכם לאחרים

 

כשתחושות ההנאה והסיפוק שלכם נובעות מהשוואות לאחרים, אינכם שולטים באושר של עצמכם. אם אתם מרגישים טוב בקשר למשהו שעשיתם, אל תתנו לדעות או להישגים של אנשים אחרים לקחת זאת מכם. אף שבלתי אפשרי להתעלם לגמרי ממה שאחרים חושבים עליכם, אין זה אומר שאתם חייבים להשוות את עצמכם אליהם, ותמיד אפשר להתייחס לדעות של אחרים בעירבון מוגבל. בצורה כזו, לא משנה מה אנשים אחרים חושבים או עושים, ההערכה העצמית שלכם מגיעה מבפנים. בלי קשר למה שאחרים חושבים או אומרים, דבר אחד בטוח – אתם לעולם לא טובים או גרועים כפי שהם טוענים.
4. תתגמלו את עצמכם

 

חשוב לעבוד קשה, אך האושר שלכם תלוי גם בכך שתאפשרו לעצמכם לצאת להפסקה. מחקר בקרב רדיולוגים מצא שהם מבצעים אבחנות מדויקות יותר אם קודם לבחינת התיק של המטופל הם מקבלים תגמולים קטנים. מחקר מקורנל מצא גם כן שפרסים קטנים הופכים אנשים לנדיבים, ידידותיים ושמחים יותר. ה"תענוגות" הקטנים האלה הופכים אנשים לפרודוקטיביים ומדויקים יותר בעבודה שלהם. התגמולים מפעילים את מסלול האושר במוח, גם אם מדובר בפינוק עצמי. תגמולים אפקטיביים יכולים להיות דברים קטנים כמו יציאה להליכה קלה במסדרון או אכילת חטיף.
5. אל תשפטו ותרכלו

 

שיפוטיות, ביקורתיות ורכילות על אחרים מזכירה במידה מסוימת אכילת קינוח מושחת במיוחד: בזמן שזה קורה נהנים אבל לאחר מכן יש רגשות אשם ובחילה. אם אתם חשים צורך לומר משהו שלילי על מישהו אחר בעבודה, פשוט עצרו וחשבו מה הייתם חושבים אם מישהו היה אומר משהו כזה עליכם.
6. סדרו את הבלגן

 

אנחנו הרי מבלים הרבה שעות בעבודה, ולכן מומלץ ליצור חלל מרגיע ומרומם. תציגו בבולטות דברים שמשמחים אתכם בין אם מדובר בתמונה משפחתית, עציץ או פרס שבו זכיתם. מנגד, תיפטרו מהבלגן ומהניירת הלא חשובה שלא מועילים למצבכם הנפשי.
7. עזרו למישהו אחר

 

הקדשת זמן לסייע לחברים לעבודה לא משמחת רק אותם, אלא היא תשמח גם אתכם. עזרה לאחרים מעלה את רמות האוקסיטוצין,סרוטונין ודופמין, שעוזרים לשפר את מצב הרוח. סקר שערכו באוניברסיטת הרווארד מצא שעובדים שעוזרים לאחרים הם בעלי סבירות גבוהה פי 10 להיות ממוקדים בעבודה, והסיכוי שלהם לקבל קידום גבוה ב-40%. המחקר מצא עוד שאותם עובדים מסייעים שומרים על רמות שמחה גבוהות יותר בתקופות של לחץ. כל עוד אתם לא לוקחים על עצמכם יותר מדי, העזרה לאחרים תשפיע לטובה על האושר שלכם.
8. התמקדו

 

מחקר של אוניברסיטת שיקגו מצא שאנשים שהגיעו לרמות גבוהות של ריכוז זכו בעקבות זאת להטבות רבות. מדובר בריכוז שמאפשר התמקדות מוחלטת בפרויקט או במשימה שלפניכם, עד כדי כך שלא שמים לב לזמן שעובר ולהסחות דעת חיצוניות אחרות. התוצאה של ריכוז אינטנסיבי כזה מסתכמת באושר ובפריון עבודה גבוה וכן בפיתוח כישורים חדשים. המפתח להשגת הריכוז הזה טמון בסידור המטלות ובהבהרת היעדים שתואמים למיומנויות ולנקודות החוזק שלכם.
9. התרחקו מאנשים שליליים

 

קוטרים ואנשים שליליים הם חדשות רעות מכיוון שהם שוקעים בצרות שלהם ולא מחפשים פתרון. הם רוצים שאנשים יצטרפו למסיבת הרחמים שלהן כדי שיוכלו להרגיש טוב יותר לגבי עצמם. אנשים לרוב חשים לחץ להקשיב לתלונות של המתלוננים מכיוון שהם לא רוצים להיתפס כגסי רוח, אך קו דק עובר בין הקשבה סימפטית לבין היסחפות למערבולת הרגשות השליליים. לשם כך חייבים להציב גבולות ולהתרחק בעת הצורך. דרך טובה להציב את הגבולות הנחוצים היא לשאול אותם כיצד הם מתכוונים לתקן את הבעיות, לרוב המתלוננים יחליפו נושא בשלב הזה.
10. צחקו על עצמכם

 

כשאתם לוקחים את עצמכם ברצינות מדי בעבודה הביצועים והאושר שלכם נפגמים. אל תחששו להראות את הצד הפגיע שלכם. לפעמים מספיק קצת לצחוק על עצמכם כדי למשוך אליכם אנשים, שכן פעולה מסוג זה מראה שאתם צנועים ומקורקעים. זה גם מונע מאחרים לצחוק עליכם מאחורי הגב. אנשים מאושרים מאזנים את הביטחון העצמי שלהם עם חוש הומור וצניעות.
אימוץ האסטרטגיות האלה לא רק שישפר את רמות האושר שלכם בעבודה, אלא הם גם ישפרו את רמת האינטליגנציה הרגשית שלכם. בחרו את ההמלצות שמתאימות לכם ותהנו.

מאמרים שאולי יעניינו אותך

0 תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[fbcomments]