מתכננים להתפטר? תחשבו שוב
טכנולוגיה חדשה של חברת Workday, המפתחת תוכנות למחלקות משאבי אנוש, מספקת התרעות במקרים שעובדים עשויים להתכונן לעזוב את החברה; "הכלי נתן שיעור גבוה מאוד של תחזיות מדויקות"
דוד בן נעים | 31 דצמ 2014 16:35

 

לבוסים טובים יש יכולת מופלאה להרגיש מתי העובדים שלהם אינם מרוצים ועובדים איתם כדי לתקן בעיות במשרד לפני שיהיה מאוחר מדי. בחברת VMware מעמק הסיליקון הם נותנים למכונות להבין את זה בעצמן.

 

ב-VMware בחנו טכנולוגיית חיזוי חדשה של חברת Workday, שמפתחת תוכנה למחלקות משאבי אנוש. המערכת מספקת התרעות במקרים שעובדים עשויים להתכונן לעזוב, ומאפשרת למנהלים להתערב לפני שיהיה מאוחר מדי. כדי לגבש את התחזיות שלה התוכנה מחפשת אחר מגמות בקרב פעילות עובדים, כשמתרחשים קידומים, שינויים בתעשייה ונתונים אחרים. ההמלצות של התוכנה יכולות להשתפר לאורך זמן כשעובדים מתרגלים את המערכת.

 

״היו לנו תוצאות נהדרות עד היום עם המידע״, אמרה איימי גנאוויי, בכירה במחלקת משאבי האנוש העולמית של VMware, בכנס שנערך בספטמבר. הכלי נתן ל-VMware ״שיעור גבוה מאוד״ של תחזיות מדויקות שבו עובדים עזבו את החברה״, אמרה.

 

התוכנה יכולה לעשות זאת בזכות טכנולוגיה שבבסיסה נשענת על למידה חישובית – שיטות סטטיסטיות מתקדמות שונות שמאפשרות למחשבים לפתור בעיות מורכבות, לזהות תבניות ולגבש תחזיות. למידה חישובית קיימת בצורה זאת או אחרת מזה עשורים, אבל השימושים המסחריים שלה היו ברשות הבלעדית של חברות עשירות ועתירות ידע כמו גוגל, פיסבוק, מיקרוסופט ונטפליקס. אך כיום גם חברות הייטק צעירות יותר כמו Airbnb ו-Workday יכולות לעלות על רכבת התחזיות.

 

״בחמש השנים האחרונות, בזכות ההתקדמות העקבית של מחשבים ואחסון מידע, לכל אחד יש די מידע״, אומר אלכסנדר גארי, מייסד חברת Skytree, שמספקת כלי למידה חישובית לעסקים. ״כיום, לכולנו יש את אותו הקסם שיש לגוגל״.

 

היכולת של התוכנה של Workday לזהות אילו עובדים נמצאים עם רגל מחוץ לדלת החלה בזכות חברה אחרת. Workday קנתה את הסטארט אפ Identified בפברואר אחרי שקיבלה הדגמה של כדור הבדולח מבוסס הנתונים שהוא פיתח. מוחמד סאבה, שהיה ראש צוות הפיתוח ב-Identified, הגיע אליה אחרי שעבד בנטפליקס ופייסבוק. סאבה גילה שאת אותן השיטות בהן נטפליקס משתמשת כדי להמליץ על סרטים ניתן לנצל כדי לקבוע מה מתרחש בתוככי חברה. ״התחום שונה מאוד, אבל הטכניקות והאלגוריתמים והכלים הם כלליים״, אמר.

 

תחזיות של מחשבים אינן נוגעות רק לגבי הפיכת מקום העבודה למקום נעים יותר. Airbnb משתמשת בוריאציה של אלגוריתמים שמטרתם לוודא אילו שוכרים ואורחים יהיו המתאימים ביותר. אתר השכרת החדרים טוען שהטכנולוגיה שיפרה את ההתאמות ב-4%. Airbnb מפתחת כיום מערכת שסורקת תמונות של בתים שהועלו לתאר ומבינה אילו מהן אטרקטיביות יותר ללקוחות. ״אנחנו מנסים לקדם מודעות עם תמונות אטרקטיביות יותר״, אומר מקסים צ׳רקוב, העומד בראש צוות החיפוש של החברה.

מאמרים שאולי יעניינו אותך

0 תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[fbcomments]