מיתוג? לא מה שחשבתם!
לכל בעל עסק מתחיל, אחת המילים הראשונות שישמע היא "מיתוג", אבל מה זה בעצם מיתוג? ירוחם אסטרייכר עושה לכם סדר.
עבודות לחרדים | 30 נוב 2014 19:42

מיתוג.

אנו שומעים כ"כ הרבה את המילה מיתוג על הטיותיה השונות, אנו רוכשים מותגים והולכים עם בגדים ממותגים ומחפשים את המותג המוביל ואת העסק שלנו רוצים להפוך למותג ולפעמים צומח לנו מותג מקומי או מגיע אלינו מותג בינלאומי.

אבל מה זה בעצם מיתוג?

שאלה זו אני נוהג לשאול בתחילת כל הרצאה שאני נותן בתחום ליוזמי עסקים, התשובות בד"כ מגוונות אם כי צפויות ובד"כ מסתבר שלרובם המילה היא ערטילאית משהו ולא ממש נהירה.

רוב האנשים סבורים שמיתוג זה לוגו או כרטיס ביקור או חותמת של העסק או השקיות עם הלוגו של העסק או נייר מכתבים ועוד תשובות מגוונות הכוללים בתוכן את עולם התוכן של הנראות של העסק, או לחילופין הם עונים שמיתוג זה משהו גדול ששייך בעיקר לעסקים גדולים שנחשבים מותגים מובילים בעולם ואין לזה משמעות בעסק הקטן  שמיתוג לא שייך לאנשים או נותני שירות אלא רק לעסקים.

למעשה כולם צודקים וכולם לא צודקים, מיתוג בסופו של דבר זה קביעת ויצירת הזהות של העסק כםי שאנו רוצים שייצרב בתודה של הצרכן.

מיתוג נכון כולל גם את האלמנטים הוויזואליים שאנו מכירים כמו לוגו, כרטיס ביקור, ניירת משרדים וצבעי המותג אבל ממש לא רק את זה, מיתוג נכון כולל את זהות הערכים המיוחדים של העסק ובכך מבדל את העסק ומחדד את קהל היעד.

מיתוג נכון עוסק בכל נקודה בעסק כגון רמת השירות, אופי השירות, סטנדרטים כאלו ואחרים שמאפיינים את בית העסק ואפילו תכנון של מבצעים שצריכים לעמוד בסטנדרט של המותג וכמובן שפה חזותית של העסק שכולל את הצבעים המלווים את המותג, עיצוב העסק בעצמו ועוד המון נושאים שבסופו של יום עוזרים לעסק להשיג לעצמו בידול מול מתחרים ולמעשה הופך לגורם משמעותי בהעדפת הצרכן ברגע האמת לפני ביצוע רכישה.

מאיפה זה בא לנו?

באנגלית  מותג זה brand שפירושו להטביע כמו להטביע חותם, כלומר להטמיע את המוצר או השירות בתודעה של הצרכן ולצרוב זאת במוחו כמו הטבעת מספרים על גב הפרות, המנהג להטביע מספרים או כל סימון אחר על גב הפרות החל כאשר במכירות פומביות ניתן היה להתבלבל בקלות בין הפרות שנראות דומות, לכאורה לא היה שום הבשל בין פרה לפרה והקונים היו יכולים בקלות להתבלבל, אבל ההטבעה בידלה כל פרה ואפשרה להבדיל בין הפרות וכמובן לדעת מאיזו חווה היא באה ומי הבעלים גם כאשר למי שלא מכיר הן נראות אותו דבר.

כלומר בסופו של דבר למתג זה ליצור פעולות שיגרמו למוצר שלנו להיות לא רק מוכרים אלא שיהיו בתודעה של הצרכן בדיוק ברגע המתאים היינו הרגע בו עליו להחליט מה לרכוש.

 

ירוחם אסטריכר בעל משרד הפרסום "דפוסים" המתמחה במיתוג ופרסום לעסקים קטנים, מרצה ויועץ ליוזמי עסקים ומלווה יוזמי עסקים משלב החלום על הקמת עסק עד לביסוס המותג.

לפניות לירוחם:

מייל: yeru29@g.co.il , טלפון: 0544882116

מאמרים שאולי יעניינו אותך

0 תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[fbcomments]